tisdag 27 januari 2009

besiktining på lilla pärlan

Jag har precis pratat med maken i telefon. Han har varit och besiktat vår andra bil, en riktig liten skrot bil. Den gick igenom utan problem, det var bara ett däck som var slitet, men det visste vi. Är förhoppningsvis dax att byta till sommardäck snart iaf. Det är så otroligt skönt att den gått igenom, ett bekymmer mindre då! Vi köpte den bilen av Jimmys morbror för 3 500 och den har varit jätte bra som andra bil. Den går som ett skott och den drar nästan ingen bensin. Den är egentligen alltså mycket bättre än vår första bil, den är det bara problem med och när vi tror att vi fixat det ena ja då dyker det upp ett nytt problem. Jag hoppas vi kan köpa en ny bil snart så jag slipper den. Vi ska besikta den nästa månad och då får vi se hur det går.
Snart kommer sotarn så det är bäst jag gör mig lite i ordning.

1 kommentar:

  1. Ja usch, fy vad jobbigt med besiktning. Gillar inte det. Sotarn..minns när han kom hem till oss när jag växte upp. Inte heller så kul! Kram

    SvaraRadera