lördag 24 januari 2009

En vecka

har gått och jag har inte bloggat så mycket trots att jag bytt blogg och kan skicka via sms. Men det betyder väl bara att det inte händer så mycket i mitt liv just nu.
Nellie har haft feber i veckan, men nu tycks hon vara helt ok. Kanske är det fler tänder som spökar. Hon har gått sina första steg. 3 steg har hon klarat som mest. Nu hoppas jag att hon börjar knata på ordentligt snart. Det är inte långt ifrån, men hon är lite feg..
Mitt förra sms inlägg blev ju inte så lyckat, på sniskan kom det. Men jag lär mig hela tiden så nu får jag tänka på det nästa gång jag skickar in. Det är inte lätt att tänka på allt när det är bland de första gångerna jag håller på.
Igår var vi hemma hos min svägerska och måg, maken fick bromsbelägg i födelsedagspresent utav dem, med montering så igår passade det för dem att hjälpa oss med det. De bjöd på tacos och de fixade våra bromsar.
Nellie hade för det mesta roligt, men hon åkte på en och annan törn av kusinen. Jag tror att kusinen inte tycker om att lillstumoan kommit in som en liten rival. Men det är bara att man får hålla koll på dem så det inte blir en riktig smäll framöver.
Nu ska jag ta och göra i ordning, för snart kommer mekens andra bror och hans familj. De ska hjälpa oss med tapetseringen i hönans rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar