fredag 12 juni 2009

Inget bra väder

Idag är det skolavslutningar och student här och det är grått ute, vi satt och pratade imorse om när det senast var så dåligt väder under studenten. Inte så långt jag kan minnas. herregud, jag minns min student då solen gassade alldeles för hett. Skumpan var kokande het när vi skulle dricka den på flaket. Det är inte annat än att jag kan tycka synd om alla dessa som handlat vita tunna sommarklänningar och ska stå på ett flak och frysa idag.
Jag hoppas dagen imorgon blir bra mycket bättre. Min syster ska gifta sig under bar himmel. Hmm, bäst att ta med sig paraply och en tjock kofta. Nu kommer jag ihåg varför vi tillslut valde att gifta oss i kyrkan och inte ute i det fria, vädrets makter går inte att styra över. Jag hoppas alla min systers gäster vet att vigseln skall ske ute, inte så roligt om folk inte har paraply med sig och regnet bara öser ner. Vi får hålla tummarna att det i alla fall är uppehåll under vigseln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar