lördag 20 juni 2009

Vilken midsommar

Igår regnade det hela dagen. Vi var upp till Gammelgården för att eventuellt dansa kring midsommarstången. Men det var inte alls så roligt. Regnet bara öste ner. Tog sedan en tur till svärmor o svärfar för att äta en bit mat. Sen blev det en ganska tidig kväll då jag dragit på mig en dunder förkylning.
Idag skulle jag ha jobbat, men vaknade med hög feber och förkyld så in i bomben. Såklart skiner solen idag, men jag har ingen ork alls att göra någonting.
Denna midsommar har inte alls varit rolig. Nåväl jag får hoppas på att bli bättre snart bara.
Huset tar sig här hemma, nu har vi fått in en del nya fönster och ny altandörr, panelen börjar att bli klar och snart återstår det bara lite plåt och de sista fönstrena som ska bytas. Vi får ett helt nytt hus, det blir så fint. Alltid något positivt i den dystra vardagen.

1 kommentar:

  1. En annan satt i stekande sol, badade salta bad och lekte i sköna vågor just på midsommarafton. Verkligen skönt att slippa allt firande faktiskt. Mamma sa att det hade haglat hos dem på midsommarafton- då är det nästan bättre med regn ialla fall.

    Kram

    SvaraRadera