söndag 2 augusti 2009

fullt upp i helgen

Den här helgen började med att vi inte trodde vi hade något att göra, men slutade med att vi knappt varit hemma alls. Igår var Jimmy en sväng till tippen och sen skulle vi hem till mina föräldrar på en fika. Men det slutade i att Jimmy satte igång med att hjälpa pappa att bygga ett altantak. Vi var sen bortbjudna till ett par kompisar för att äta lite gott och umgås. Direkt från mina föräldrar bar det av til Kristoffer och Sandra. Vi åt och när barnen gått och lagt sig så spelade vi lite spel och de andra drack lite öl och vin. Vad jag kan sakna det där glaset vin. Fast samtidigt blir det mycket smidigare när vi bara kan sätta oss i bilen och åka hem. Vi åkte hem vid halv tolv i natt. Vaknade lite senare än vanligt imorse och satte igång med att packa bilen med lite av varje för att åka tillbaka till mina föräldrar för att fortsätta med taket. Vi var där i stort sett hela dagen och sen var det bara att åka hem och duscha lillskrutta och sedan få henne i säng. Hon har hållit igång hela dagen med endast en liten power nap så gissa om hon somnade direkt hon kom i säng. Men vilken dag hon har haft. Solen har varit framme hela dagen och hon har busat med mormor och morfar hela dagen. Det är så härligt att se hur hon kör med dem. Hon vet att hon nästan får göra vad hon vill och de bara accepterar det. Undrar vem som var tröttast utav dem ikväll. Nej en hektiskt men jätte bra har vår helg varit. Nu har jag semester, men Jimmy går tillbaka till jobbet imorrn och vi har fått en trevlig helg med familjen som avslut på hans semester.

1 kommentar:

  1. Tänk vad skönt det är att inte ha någonting inplanerat och så slutar det med att man gjort en massa spontana mysiga grejer. Låter som en toppenhelg i mina öron. Det är klart att prinsessan ska köra med mormor och morfar- det är hennes jobb och deras! Saknar dig redan...det är långt kvar till vecka 44....trist! Stora kramen till er alla och hälsa Jimmy att han snart kommer in i jobbet!
    Puss och kram min underbara Jessica!

    SvaraRadera