tisdag 11 augusti 2009

Ny bil

Min man har tjatat i veckor på att han vill ha en ny bil. Jag har varit lite reserverad eftersom jag vet att jag snart kommer att gå ner på föräldrapenning igen och den blir man inte fet på. Men nu har jag äntligen börjat förstå att det verkligen är dax. Den vi har är inte längre vad jag önskar plus att problemen bara kommit det ena efter det andra ända sedan dag ett. Men nu har den verkligen nått sinn topp och jag orkar inte längre lägga ut dyra pengar på något som inte verkar bli bättre. Fixade Ac:n för ett par månader sedan, visserligen blev det inte så dyrt, men nu har den lagt av igen. Plus att jag vet när vi besiktar den, vilket det är dax för om ett par mpnader då kommer det att visa sig ett antal fler fel. Nu har jag fått nog av det.
Igår var vi runt här i lilla köping och kollade på utbudet, men det fanns näst intill inga bilar alls. Inga av intresse heller för den delen. Jimmy börjar förmodligen bli trött på mig för jag har bestämt mig för 2 olika sorters bilmärken och jag har väldigt svårt för att ens titta på några andra. Men har jag gått med på ny bil får han acceptera att jag har mina krav. '
Förhoppningsvis åker vi iväg i helgen och kikar lite. Kanske blir det en ny bil inom ett par veckor iaf. Det återstår att se.

1 kommentar:

  1. Ja fy, att köpa bil är inte helt enkelt och verkligen inte helt kul heller. Jag mår till exeempel alltid illa när jag går in i en bilhall, vet inte varför. Kan inte heller med lukten av ny bil. Bläää. Vet inte omd et beror på att jag är uppfostrad i nya bilar som fullkomligt stinker eftersom min pappa alltid släpat runt oss barn i bilhallar. Nä, jag är inte avundsjuk, det värsta är att vi åxå måste börja kolla runt snart. Usch! Lycka till! Kram

    SvaraRadera