söndag 31 maj 2009

En helg avklarad...

Jag har insett att de närmsta helgerna är på tok för fullspäckade. Den här helgen var det möhippa för min syster. Det var igår dom det gick av stapeln. Min dag började halv sju på morgonen. Då var det dax att gå upp för att hinna med tåget till storstaden. Väl framme hade vi tyvärr missat kidnappningen och ett jobbigt spinningpass (tack och lov.) Min syster hade blivit totallurad när hon blev kidnappad. Detta skedde när hon och fästmannen var ute och åkte bil. Kidnappningen hade blivit lyckad och det hade tagit ett bra tag innan hon fattat att hon blivit totallurad. Inte ofta det händer.. =)
Dagen följde sedan med en del bus på staden och annat smått och gott. Vi åt en god brunch och min syster fick dela en del pinsmheter från sitt liv med alla vänner som var med.
Vi drog oss sedan hem lite tidigare då tågen från storstaden inte direkt går så sent som man kunnat önska. Jag är dock nöjd med denna dag och jag hoppas och tror att min syster är mera än nöjd.
Det jobbiga var dock den fruktansvärda värmen som resulterade i otroligt svullna fötter så idag sitter jag med ex antal blåsor och skavsår. Herregud, jag fattar inte de som frivilligt sprang maraton igår. Vilken hetta. Jag som knappt orkade flytta fötterna på grund av lite promenader.

Idag har vi fixat med en liten pool åt skrutta och maken har snickrat en del på huset som vanligt, inte heller det lättaste i dagens värmebölja. Sen har vi varit och hälsat på våra mammor för att ge dem en liten morsdagspresent.
Nu är helgen snart slut och jag sörjer återigen att vi inte hunnit med ens hälften av vad jag önskat. Nåväl det kommer väl fler helger.

1 kommentar:

  1. Låter som att din syrra fick en bra möhippa, lagom pinsam.
    Här är det åxå värmebölja, men det skulle visst bli sämre väder igen.

    Saknar dig min underbara Jessica! Vi måste ses i sommar.
    Kram i hundratal! Puss

    SvaraRadera