lördag 18 april 2009

Vår och hårt slit

Ja visst är våren underbar, men tyvärr så blir det mycket slit i trädgården oxå. Vi har idag varit på tippen och tömt en full släpkärra, nu håller maken på att fylla kärran med en massa löv. Herregud vad jag är trött på alla löv. Jag hoppas att vi kan få ner minst 3 träd i år så vi minska löven en hel del. Fattar inte varför man ska plantera så mycket träd på en och samma tomt. Sedan vi flyttade hit har vi tagit bort 4 träd, nu vill jag ha bort minst tre till, men efter det har vi ändå 7 träd kvar. Fast jag vill ha kvar mina plommon träd och vårat sista äppelträd. De andra får gärna jämnas med marken. Sedan ska vi väl ta itu med den enormt misskötta granhäcken och kanske sätta en ny häck istället. Ja som sagt det är en massa arbete som kommer med våren. Vi får se hur långt vi kommer.
Nu ska jag serva med lite vatten och sedan ska jag göra mig redo för kalas som vi ska på strax.

1 kommentar:

  1. Ja visst är det ett jäkla slit men tänk vilken glädje ni kommer ha av er trädgård i sommar. En annan får sitta på en inglasad balkong med smutsiga rutor (Ja Jimmy, de är fortfarand einte putsade). Har inte ens orkat fixa några balkonglådor i år... måste ta mig i kragen. Kram

    SvaraRadera