fredag 3 april 2009

Vilken vecka

Jag börjar äntligen bli bättre i ryggen, men då är det klart att lillskrutta går och blir sjuk. Stackars liten. Igår var vi hemma själva, Jimmy var på hockey i Södertälje. Min kväll blev inte alls som jag hade tänkt mig utan skrutta blev jätte dålig och kunde inte sova. Hon var ledsen och ingenting var bra. Jag gjorde allt jag kunde för att hon skulle ha det bra, men det var inget som hjälpte. Stackars liten. Det är inte lätt när man inte kan förmedla vad det är som gör ont. Jag kände mig uppriktigt sagt helt hjälplös, men efter hostmedicin och lite smärtstillande kom hon till ro och kunde somna. Herregud vad slut jag var efter det. Det är klart att sånt här ska hända när man är själv hemma och inte får någon avlastning. Jag beundrar verkligen de som är ensamstående och det får klara sånt här själva varje gång. Jag har svårt att se hur jag skulle orka med det.
Idag är hon lite bättre, men jag får inte mycket gjort här hemma då hon vill vara med mamma hela tiden. Ja jag får lägga städningen på hyllan ett tag.

1 kommentar:

  1. Egentligen kan ju städningen vänta men man har ju vill ju ändå ha fint omkring sig. Strunta i att städa och mys med lillfia istället. Det är jättejobbigt när barn är sjuka, ska bara hängas på mamma hela tiden och man får knappt vara i fred på toan... men så är det väl att vara mamma. Tänker på er och håller tummarna att hon blir frisk snart. Stora kramar

    SvaraRadera