tisdag 7 juli 2009

Ensam hemma

Det var verkligen inte igår som jag var hemma alldeles ensam, utan barn och man. Hur lyxigt skulle inte det kunna vara. Men vad gör man. Jo tar fram städrocken och sätter igång med storstädning. Varför är det alltid så? Jag förstår inte hur det kommer sig att när maken är hemma själv ligger han på soffan och kikar på någon film på teven. Jag ligger inte utan städar febrilt i flera timmar innan det är dax för mig att åka till jobbet. Hmm, nu har jag gnott och fejat på nedervåningen och tänker inte ta några större ansträngningar till övervåningen, skulle vilja hinna med en dusch och lite vila nu innan jobbet. Jag får väl at övervåningen imorgon.

Igår var vi iväg till Västerås och handlade lite saker på bla IKEA. Måste vänja lillfia med att sova i riktig säng nu, börjar bli dax så spjälsången kan gå till nästa lilla pyre.
Vi gjorde även ett stopp på Toys R Ús och där hittade vi en Fyrhjuling som går på batt. Vi kunde inte motstå utan köpte den till Nellie. Hur glad blev inte hon imorse när hon fick se den. Hon har kört som en galning här hemma på fm. Synd bara att det regnar ute, annars hade hin kunnat ta ut svängarna bra mycket mer. Ja vi får hoppas på sol snart.

1 kommentar:

  1. LÄngtar till tisdag nästa vecka! Jag har saknat dig så läääääänge underbara Jessica!

    Stora kramar

    SvaraRadera