måndag 20 juli 2009

Ledig dag.

Jag har jobbat hela helgen och man kan väl säga att det varit en av de jobbigaste helgen någonsin på alla möjliga sätt. Men nu är det gjort och igår skjutsade vi skrutta till hennes moster med familj. De ville att hon skulle sova där. Det tackar men inte nej till. Inte ofta vi har ledig tid. Jag fick verkligen sova ut imorse, blev klart överraskad själv när jag tittade på klockan imorse och den var 9. Jag visste inte att jag kunde sova så länge. Kanske är sviterna efter en tuff helg.
Förra veckan var vi hundvakt åt min syster och i helgen har jag varit kattvakt till Torsten. En liten knäpp sak vill jag säga. Han är inte som en katt. Men han är för go den lille killen. Nu är det äntligen slut på allt djurvaktande. Ganska skönt faktiskt. Jag har blivit påmind om varför vi inte har några djur just nu, de tar alldeles för mycket tid.
Nu ska jag ta och sätta igång med lite städning, vad passar inte bättre en regnig och barnledig dag. Jag hade kanske helst legat på soffan och pillat navelludd, men det finns det tyvärr inte tid för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar