måndag 27 juli 2009

Sista veckan

Jag jobbar sista veckan nu innan semestern. Det har inte varit mycket till semester för oss då Jimmy haft sin semester och börjar jobba när jag börjar min semester. Ändå har vi hunnit med en del dagsturer. Vi har varit till Parken Zoo, Uppsala och så var vi till Skansen med hela min familj. Det var en toppen dag och vi passade på att hälsa på min mormor, vilket inte blir allt för ofta. Dagen började kl sex på morgonen och vi var hemma vid 22,00. Men det är det värt. Inte varje dag vi åker iväg och har en hel dag med mina föräldrar. Mina systrar var med på skansen, men de åkte hem efter det. Jimmy, Nellie och jag fortsatte tillsammans med mina föräldrar först till min mormor och sedan passade vi på att gå ut och äta i Stockholm innan vi skulle med tåget hem. Nellie verkade mycket nöjd med den dagen, men ville absolut inte säga hej då till mormor och morfar när det var dax. Hon ville nog göra mer roligt.

Jobbet har inte varit så roande sista tiden, det har varit mycket tekniskt strul och jag har försökt att få bukt med problemen, vilket visat sig inte varit det lättasete. Problemen finns till viss del kvar och jag hoppas att det löst sig innan jag går på semester.
Det märks att livet varit fullt av saker att ta hand om just nu för jag gjorde en dundermiss och tog fel på dag som jag skulle gå till barnmorskan. Trodde det var idag, men igår kväll ringde hon och frågade om jag glömt bort henne. Jag skulle alltså ha varit där igår. Gud så pinsamt. Nåväl hon är så himla bra min barnmorska så jag fick en ny tid senare i veckan.
Nu ska jag försöka få ordning på livet igen, jag ska försöka att vila upp mig under semestern för just nu känner jag mig riktigt sliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar