torsdag 17 september 2009

Hormoner, tårar och ilska

Kroppen överöser mig med alla dessa känslor. Kanske inte enbart kan skylla på denna graviditet, men jag blir tokig på att inte kunna kontrollera känslorna. Jag har haft en hemsk dag på jobbet och inte blev det bättre när man ska vara stark och fullfölja det man dragit igång, men då brister det. Jag kunde inte hejda det utan tårarna bara kom. Stängde in mig på ett rum och bara lät det rinna av mig. Men jag fattar inte hur jag bara helt plötligt kan känna mig så liten och svag när jag bara minuterna innan känt mig starkast i världen och jag trodde verkligen på min sak. Jag har i alla fall kommit till insikt att jag ska se mig om efter annat jobb nu under tiden jag är grav ledig. Står inte ut med vissa hopplösa fall på jobbet som bara sitter och tar plats och inte gör ett endaste vettigt på en hel dag. Nej vi får se vad chefen kommer med för info under morgondagen, förhoppningsvis har det tagit skruv nu.
Inteblev det bättre heller när skrutta kom hem från dagis, hennes pappa hämtade henne då jag passade på att ta en tur till frissan. Hon kom hem, blå från topp till tå. De hade varit ute och plockat blåbär i skogen. Nellie hade tydligen uppskattat detta äventyr, i alla fall om jag tittar på hur hon såg ut när hon kom hem. Nu har jag skrubbat kläderna med galltvål och sprayat på en hel del tabort. Sedan åkte de in i tvättmaskin och om en stund får jag se om det har gjort någon nytta eller om det bara är att kasta hennes kläder.
Ja som sagt, denna dag hade kunnat vara mycket bättre, men jag hoppas på en god natts sömn och förhoppningsvis blir morgondagen mycket bättre!!

1 kommentar:

  1. Usch, din stackare. det kanske inte blir bättre om jag säger att jag vet hur det är men det kan ju vara skönt att veta att man inte är ensam. Jag har gått från att bara grina till filmer till att gråta som en besatt till Lyxfällan eller nåt annat skitprogram. Håller även tummarna för att fläckarna på prinsessans kläder försvinner- hon har säkert haft jäkligt kul!
    Stor kram och håll ut, snart är det hela över! Puss

    SvaraRadera