lördag 21 februari 2009

Sjuklingar

är vi allihopa här hemma. Det började med lillskrutta som fick en rejäl hosta härom dagen. Nästan som krupp. Vi var till familjeläkaren igår för att få hem lite ventolin så vi inte står utan om helgen skulle bli jobbig. Både jag och maken kände imorse att vi var lite krassliga. Inte så roligt föra jag ska iväg och jobba den här helgen. Men det är väl bara att kämpa på.
Nu undrar jag även när tusan vintern ska ta slut. Imorse var det -16,7grader ute och inne hade vi riktigt kallt. Det var bara 15,5 grader. Hmm, jag har varit tokig på vår dyra elräkning och sa ifårn häromdagen till att den skulle vara på. Men då var det ju bara ca-5 grader. Nej nu får vi väl slå på den där elen igen för så här kan vi inte ha det. Vad glada alla elbolag ska vara nu när folk måste gå på full sprut på värmen inne. Kan det inte bli vår snart?? Jag älskar vintern, men det får vara nog nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar