måndag 23 februari 2009

sjuklingar

Idag har jag haft fullt upp med mina sjuklingar. Har både sessan och maken hemma och de är dunder förkylda. Det är inte lätt att ha hand om dem båda. Ett barn som är sjukt är jobbigt nog, men sen en karl på det. Han gnäller mer än lill skrutta. Jag fattar inte vad det är med karlar som är sjuka. Varför är det så synd om dem?? Inte orkar de göra någonting och så klagar de bara på att de håller på att dö. Hmm, hur vore det om en annan skulle klaga lika mycket när man är sjuk`??
Lillskrutta har haft en riktigt jobbig dag i dag. Hon rosslar i bröstet och är så otroligt snorig. Jag tycker så otroligt synd om henne. Men jag hoppas att det vänder nu. Det är hennes första riktiga förkylning någonsin så det är inte att jag tycker lite extra synd om henne. Jag hoppas hon blir bra snart för det är inte roligt att vara inne hela dagarna. Jag blir så otroligt trött och rastlös av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar