söndag 8 mars 2009

En helg med familjen

Det var längesedan vi hade en helg utan jobb och utan måsten. Därför passar vi på att bara göra saker tillsammans. Igår tog vi en tur till Eskilstuna. Först var vi och hämtade upp mina föräldrar på vägen till Eskilstuna, de skulle med tåget till Stockholm. På tågstationen tog vi en fika tillsammans innan vi åkte vidare till Tuna Park. Vi inhandlade inget till mig utana bara till Nellie och Jimmy. Såklart. Hur ofta handlar man åt sig själv efter att man har fått ett barn att handla till. Men det är väl bara att inse att det inte blir mycket handlat inom de närmsta 18 åren.
Igår kväll kikade vi på Melodifetivalen, andra chansen. Hmm, vad finns det att säga. Snälla, snälla varför envisas jag med att titta på detta evengemang?+ Det är ju en parodi på sveriges mest värdelösa låtar. Sen undrar de varför det går så dåligt för Sverige i Eurovision SC. Jamen hallå, skyll på att det är kompis röster länder emellan. Det är bara så att vi nuförtiden inte kommer med någon bra låt. Ja vi får helt enkelt se vad finalen blir och vilken låt som går vidare.
Idag ska jag ta en städar dag här hemma. Det är förskräckligt vad smutsigt det blir bara på ett par dagar. Hoppas bara att Maken kan ta lillskrutta ett par timmar och åka hemifrån så att jag får vara i fred när jag ska hålla på. Jag får så mycket mer gjort då.

1 kommentar:

  1. Ja fy fan vilket skämt Melodifestivalen har blivit. Hur kunde Snälla snälla gå vidare? Gillar varken låten eller artisten. Nä, fattar inte vad fan som hänt. Kram

    SvaraRadera