torsdag 12 mars 2009

städa, tvätta laga mat.

Varför känns det som att man inte gör annat än städar, tvättar och lagar mat när man är hemma?? Jag kan bli tokig. Har precis lagat lunch åt skruttan och nu ligger hon och vilar middag. Jag skulle gärna sitta och ta det lite lugnt då, men nu väntar disken efter maten, sen ska jag passa på att plocka i ordning lite i hennes lekrum. Dessutom har jag en del tvätt att ta hand om. Det är inte klokt vad det växer trots att jag går hemma och plockar varje dag. Det ska bli skönt att börja jobba helt snart så jag slipper står med detta varje dag. Vad ska man göra för att koppla av annars??

1 kommentar:

  1. Det värsta är när man jobbar hinner man inte se skiten förrän man slutar tidigt en dag och har tänkt att softa i soffan en stund. Vips så kommer dammvippan och städförklädet fram fort som fasien från lilla städförrådet... Varje gång jag sätter mig ner i dagsljus ser jag att det behövs städas. Lite jobbigt om jag ska vara ärlig. Dessutom blir det inte bättre av vädret som råder just nu, fullt med grus i hallen. Jag tror jag har dammusgit tre eller fyra gånge rdenna vecka, senast idag, och det syns inte. Lycka till och ha modet uppe, du gör skillnad! Kram

    SvaraRadera