lördag 14 mars 2009

La voix

Jaha, vad säger man om kvällens vinnare i melodifestivalen?? Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag är ganska glad att vinnaren inte var Ugglas i alla fall. Men opera? Är det något som passar i eurovision song contest? Ja kanske det. Varför inte. De senaste åren har det ju varit de mest konstiga bidragen som vunnit och våra "vanliga" låtar har inte alls gått hem. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om låten. Den har på något sätt satt sig på hjärnan, men det är ingen låt jag känner att jag kan sjunga refrängen på. Är inte det som är den stora poängen med det hela? Att refrängen sätter sig och alla går och nynnar på låten. Jag skulle vilja höra folk nynna på dessa höga toner. Nåväl det är ju trots allt svenska folket som röstat fram denna låt, vi får se hur den gör sig i den stora tävlingen.
Jag kan inte se att det är en vinnare, men det kanske är detta som gör sig som sagt.
Nu ska jag ta och krypa ner under täcket för imorgon väntar ännu en arbetsdag.

1 kommentar:

  1. Ja herregud vilket skämt. Hur ska detta sluta? Andreas tror vi kommer bland 10 bästa i Moskva men nja, jag är mycket tveksam. Höll stenhårt på Måns, hans låt gillade jag. Nä, bevikelsen är stor! Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera