lördag 21 mars 2009

litar inte på en enda bilverkstad igen.

Innan jul lämnade vi in vår volvo på reparation på en verkstad som heter Blix i Munktorp, av topplocket då det hade blivit snett och en vatten pump som spruckit eller nåt. Är inte så bra på bilar men. När vi fick tillbaka bilen sa de att vår tomgångsmotor var konstig. Vi tyckte det var konstigt eftersom vi inte haft något som helst problem med den innan. När vår svåger tittade på bilen såg han en slang som var gömd under andra slangar och den var pluggad. Han försökte hitta var den skulle sitta, men eftersom vår bil är importerad från Italien så är den lite anorrlunda i jämförelse med andra 850, så han var osäker. Vi lämnade in den på Bilia nu för att de skulle titta på bilen och mycket riktigt så var det den slangen som är en vaccum slang som måste sitta rätt för att luften måste få ta vägen någonstans. Detta kostade mig nu 800 kr mer pga att den där skit verkstaden inte klarade av att hitta rätt ställe till slangen. Jag ringde upp dem och skällde ut dem efter noter och sa att om de inte klara av att göra vissa saker är de tväl bättre att be om hjälp eller så. Han blev nog inte så glad på mig för jag sa att jag kommer inte vara tyst om att deras verkstad inte går att lita på.
Bilia var i och för sig bra för de sa att de kunde skicka räkningen till Munktorp, men jag sa att det är bättre vi betalar för annars kan det bli problem om de vägrar. Det finns ju tyvärr inga bevis på att det är de som gjort detta. Men jag blir tokig på att folk försöker lura mig bara för att jag inte kan detta själv.
Nu har jag bestämt mig iaf för att så fort jag börjar jobba fullt igen ska vi sälja denna otursbil och köpa en svensktillverkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar